wtorek, 8 kwietnia 2014

Domowe hamburgery wołowe z frytkami

Nie znoszę codziennego wymyślania obiadów. Dlatego właśnie między innymi prowadzę ten blog i drukuję sobie swoje przepisy ze zdjęciami w formie fotoksiążek - żeby pamiętać co lubię i potrafię ugotować :-)

Czasem jednak przeglądanie swoich i cudzych przepisów nie wystarczy, człowiek ze znudzeniem przerzuca kartki i mruczy do siebie "to już było", "tego mi się nie chce", "to zbyt skomplikowane"... Wtedy należy zapytać syna. Syn, nieco tylko przeze mnie naprowadzony, postanowił, że na obiad będą frytki. A ja, jako że ostatnio pałam namiętnością do prawdziwych, wołowych hamburgerów, postanowiłam, że za nie się właśnie zabiorę.

Kiedyś już hamburgery robiłam, więc coś mi dzwoniło, że ogórki i keczup... Poza tym poszłam na żywioł i dałam to, na co miałam akurat ochotę i co wydawało mi się pasować. Wyszły... przepyszne! Mięsa oczywiście kupiłam za dużo, więc podaję proporcje na 6 średnich obłędnych hambugerów :-)

Domowe hamburgery wołowe z frytkami
  • 500 g wołowiny mielonej
  • 1 żółtko
  • bułka tarta
  • 1 bardzo mała cebula
  • 1 średni ogórek konserwowy
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 + 3 łyżki keczupu
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 ogórki kiszone
  • 6 bułek do hamburgerów
  • ok. 1kg ziemniaków na frytki (żółtych)
  • 2-3 łyżki masła
Najpierw trzeba przygotować mięso, ponieważ dobrze je zostawić na jakiś czas, żeby się przegryzło. Do wołowiny dodać sól, żółtko, posiekaną drobniutko cebulę i ogórek konserwowy, 1 łyżkę keczupu, trochę tartej bułki. Odstawić.

Ziemniaki obrać i pokroić na kształt frytek. Wrzucić na wrzącą, osoloną wodę, pogotować chwilę, odcedzić. Wyłożyć na wysmarowaną masłem blachę, dodać jeszcze ok 2 łyżek masła na wierzch i wymieszać. Wstawić na ok. 30 min do piekarnika nagrzanego na 180-190 stopni.

Rozgrzać grill elektryczny (to ja) albo patelnię grillową (jeszcze się nie dorobiłam). Z mięsa uformować 6 kotletów i ugrillować. Na koniec na grillu położyć bułki, środkiem do dołu, żeby się nieco podpiekły i podgrzały. Z majonezu i keczupu przygotować sos. Każdą połówkę bułki smarować sosem, na jednej ułożyć cieniutkie plasterki ogórka kiszonego, na drugiej burgera i złożyć.

Podawać z przypieczonymi frytkami i dowolną sałatkę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz