poniedziałek, 16 lutego 2015

Dla moich 101 fanów

Zawsze uważałam, że 101 to bardzo fajna liczba. A odkąd mam psa, to już w ogóle :-)

Dla moich 101 fanów mam dzisiaj specjalny prezent - najłatwiejsze i najszybsze ciasto pod słońcem. A na dodatek takie, które nie może nie wyjść. Ogólnie znane jest pod nazwą "szarlotka sypana", u mnie w papierowym kajeciku figuruje pod hasłem "szarlotka Ady", a na potrzeby niniejszego bloga nazwijmy je "najlepszym sypanym ciastem ever" :-). Pierwotnie faktycznie była to szarlotka, ale aby jeszcze skrócić i ułatwić proces przygotowania zamieniłam jabłka (które należałoby obrać i pokroić) na mrożoną mieszankę owoców. Proporcje - na standardową tortownicę.

Najlepsze sypane ciasto ever (z czerwonymi owocami)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 200 g masła
  • opakowanie mrożonych czerwonych owoców
Sypkie składniki wymieszać. Przy jabłkach do nasmarowanej masłem tortownicy należy wsypać 1 szklankę suchej mieszanki, na to włożyć warstwę owoców (z cynamonem), potem kolejną szklankę suchej mieszanki, kolejną warstwę owoców i na koniec ostatnią warstwę mieszanki. W przypadku owoców mrożonych lepiej sprawdza się wsypanie 1/3 mieszanki, włożenie wszystkich owoców i przysypanie resztą mieszanki. Wierzch należy przykryć płatkami masła. Piecze się 30 minut (jabłka) lub 40 minut (owoce mrożone) w 180 stopniach - góra powinna ładnie się przyrumienić.









3 komentarze:

  1. Ale pięknie wygląda, aż narobiłaś mi chęci :)
    Mam prośbę. Kliknęłabyś może w link do CHOIES w TYM poście? Pozdrawiam serdecznie, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mrożone owoce wrzuca się w zamrożonym stanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. właśnie dlatego piecze się je dłużej niż z jabłkami :-)

      Usuń