sobota, 14 lutego 2015

DIY - kredowa farba i co z niej powstało

"Rękodzieła" u mnie na blogu niewiele, praktycznie nic. Bo do rękodzieła trzeba się zabrać systematycznie. Wymyślić, przemyśleć i wykonać. Mieć wolną głowę i szybkie ręce :-). Na ogół brak mi tej wolnej głowy, ale jak już się wezmę, to ho, ho!

Bardzo lubię różnego rodzaju robótki. Sama przemalowałam kiedyś nawet wszystkie meble w moim gabinecie :-). Tym razem zmobilizowała mnie konieczność przemalowania ramek na zdjęcia z czarnego na kolor, który pasowałby do moich wnętrz, oraz chęć schowania w czymś niezbyt ładnych butelek z wodą mineralną (sprawdziłam, że na wąskie butelki z wodą wystarczającą średnicę puszki ma kawa Vergnano; puszki mogą też służyć jako doniczki, co widać poniżej).  A że farby było więcej, to zrobiłam sobie też słoiczki do przechowywania przypraw i pomalowałam sklejkę na tło fotograficzne.

Co będzie potrzebne?
  • puszki i słoiczki
  • farba kredowa (używałam Anne Sloan)
  • wosk (j.w.)
  • szeroki pędzel
  • szmatka
  • samoprzylepna tablica magnetyczna (kupiłam w Tchibo w zestawie z kredą, jedną przykleiłam dziecku na szafę, a drugą pocięłam :-) )
Pokrywki słoików i puszki pomalować kilkoma warstwami. Natrzeć woskiem z użyciem szmatki (farba powinna dobrze kryć, bo wszystkie niedomalowania wyjdą przy woskowaniu). Nakleić kawałki tablicy magnetycznej. I już :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz