piątek, 14 lutego 2014

Dietetyczne ciasteczka owsiane

A ja dzisiaj na przekór. Bez serduszek. I dietetycznie. Na przepis naprowadziła mnie koleżanka, a pochodzi on z portalu foodarea.pl

Ciasteczka faktycznie są... dietetyczne. Niezbyt słodkie, dość twarde (może powinnam była trochę rozrzedzić ciasto, które wyszło bardzo gęste), ale moi chłopcy zajadali się nimi, popijając zimnym mleczkiem, aż im się uszy trzęsły. No i ta radość przygotowywania ciasteczek razem z małym A... Nigdy nie słyszałam, żeby ktoś tak się zaśmiewał patrząc jak mielone są płatki owsiane :-).

Dietetyczne ciasteczka owsiane
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 banan
  • 1 jajko
  • łyżka ksylitolu, lub miodu (ja dałam prawdziwy syrop malinowo-różany - może dlatego były mało słodkie)
Płatki owsiane zmielić w młynku (użyłam takiego do kawy). Do miski włożyć banana, rozgnieść go widelcem z miodem/syropem na gładką masę. Dodać trochę mąki owsianej, jajko, a potem resztę mąki. Gdyby ciasto było zbyt gęste, można rozrzedzić je wodą. Wstawić do piekarnika na 10-15 minut, aż się zrumienią. Ja przed pieczeniem posypałam jeszcze suszoną żurawiną.

No dobra. Ale ja dziś wieczorem i tak zrobię fondanta ;-).


P.S. Właśnie spróbowałam ciasteczek jeszcze raz - i naprawdę są dobre!!!






3 komentarze:

  1. Niedobrze, płatków owsianych nie mam w domu :( a coś słodkiego by się zjadło... :) A+T+T

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, ja mam w nadmiarze. Zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń