środa, 5 lutego 2014

Shortbreads - szkockie ciasteczka

Głosowanie na Bloga Roku 2013 trwa jeszcze tylko do jutra (6.02) do godziny 12.00!!! Jest to więc najlepszy moment, aby zagłosować właśnie na mnie, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście :-). Na zachętę podaję przepis na moje ukochane ciasteczka - shortbreads.




Shortbreads to tradycyjne szkockie ciasteczka, których historia sięga jeszcze średniowiecza. Moje ulubione :-). Dopóki moja bratowa nie zrobiła ich na pewne Boże Narodzenie nie miałam pojęcia, że ich przygotowanie jest takie proste. Jako że shortbreads wymagają specjalnej okazji, upiekłam je ostatnio z okazji moich urodzin. Mam jedną radę: nie zostawiajcie drugiej blachy w piekarniku i nie idźcie stroić się na przyjście gości. Druga partia może mieć przez to niespotykany, ciemnobrązowy kolor :-).

Przepis pochodzi ze strony BBC Food Recipes.

Shortbreads (20-24 sztuki)
  • 125 g masła
  • 55 g cukru
  • 180 g mąki
Nagrzać piekarnik na 190 stopni. Zmiksować masło z cukrem na gładką masę. Dodawać powoli mąkę, do uzyskania miękkiej masy. Wyłożyć na stolnicę i rozwałkować na grubość około 0,5 cm. Wyciąć kształty (podłużne lub okrągłe), przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, ponakłuwać widelcem i posypać cukrem. Wstawić do lodówki na 20 minut. Piec 15-20 minut, aż ciasteczka przybiorą bladozłoty(!) kolor.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz