poniedziałek, 12 marca 2012

Czekoladowe muffinki

Przygotowane na spotkanie z koleżanką pod hasłem "trzeba się najeść póki można" ;-). Za podstawę posłużył przepis na muffinki jagodowe już przez mnie kiedyś wypróbowany i nieco zmodyfikowany. Zamiast oleju, za którym w muffinkach nie przepadam, dałam zwykłe masło. A zamiast jagód - czekolada w postaci groszków do przygotowywania czekolady pitnej znanej cukierniczej firmy. Ponieważ akurat ta czekolada w wersji gorzkiej nie bardzo mi pasuje, postanowiłam nieco zmienić jej przeznaczenie. W muffinkach sprawdza się znakomicie!

Muffinki z czekoladą
  • 100 g otrębów
  • 300 ml mleka
  • 300 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 240 g cukru
  • 200 g miękkiego masła
  • groszki czekoladowe.

Otręby zalać ciepłym mlekiem i odstawić. Piekarnik nagrzać do 170 stopni. W jednej misce wymieszać mąkę, sodę, sól i proszek do pieczenia. W drugiej utrzeć masło z jajkami i cukrem. Wymieszać delikatnie wszystko - mąkę, masę jajeczną, namoczone otręby i czekoladę. Włożyć do foremek na muffiny, wypełniając je do 2/3 wysokości. Piec około 25-30 minut.

Najsmaczniejsze są jeszcze ciepłe, z zimnym mlekiem, ale nie tracą świeżości nawet po kilku dniach. Zamiast groszków można oczywiście dodać połamaną na kawałki gorzką czekoladę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz