poniedziałek, 1 czerwca 2015

Kakaowy pudding z kaszy jaglanej, banana i mango

Pora to publicznie przyznać. Spóźniamy się zawsze i wszędzie. Po części wynika to z odległości w jakiej mieszkamy od większości rodziny i znajomych, ale przed samą sobą po cichu winę składam na karb nieumiejętności oceny czasu i zawsze zbyt ambitnych planów. Teraz już wiecie :-) 

Nie inaczej było w sobotę rano, kiedy to ekspediowałam chłopaków do Teatru Baj, żeby móc w spokoju pochorować i popracować. Spektakl zaczynał się o godzinie 11.00, a o 9.50 rozczochrany mąż w piżamie z przerażeniem odkrył, że teatr jest na ulicy Jagiellońskiej. Dalej był już tylko chaos. Chłopcy spóźnili się wprawdzie tylko 10 minut, ale kasza jaglana gotująca się na śniadanie już nie zdążyła. Ale, jak mawiają, co się odwlecze, to nie uciecze...

Szukając sposobu na jej sensowne wykorzystanie trafiłam na facebookową stronę Kaszomanii. Nie umiem na stronie zwykłej odnaleźć tego przepisu, ale właśnie z Kaszomanii pochodzi. Jest sycący, niezbyt słodki (chociaż ja dodałam syropu z agawy, bo dla mnie był zbyt wytrawny), doskonały na (niedzielne już) śniadanie!

Kakaowy pudding z kaszy jaglanej z bananem i mango (3 spore porcje)
  • ok. 100 g kaszy jaglanej
  • 1/2 awokado
  • 1/2 mango
  • 1 dojrzały banan
  • (chyba) szczypta soli
  • 100 ml jogurtu
  • kilka łyżeczek prawdziwego wytrawnego kakao
  • ew. odrobina wody (nie dodawałam)
  • ew. coś do posłodzenia (cukier, ksylitol, syrop z agawy, syrop klonowy...)
  • ew. mango i/lub pistacje do podania
Kaszę ugotować i ostudzić. Zmiksować z pozostałymi składnikami. Pałaszować od razu lub wstawić na trochę do lodówki. Dodałam też parę pistacji, bo jakoś mi się z awokado i bananem kojarzą (dlaczego, mam nadzieję zobaczycie wkrótce). Miłego Dnia Dziecka!








2 komentarze:

  1. Uwielbiam dania z kaszą jaglaną! Odkryłam ją w tym roku i często gościła u mnie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza jaglana rulez zawsze i wszędzie. Zdrowa, smaczna i bardzo uniwersalna - można z niej zrobić prawie wszystko!

    OdpowiedzUsuń