poniedziałek, 5 stycznia 2015

English Muffins

English muffins to małe, drożdżowe bułeczki. Pod taką nazwą funkcjonują głównie w Stanach, żeby nie mylić ich ze znanymi nam znakomicie muffinkami (dla odmiany - American muffins). Na ogół przekrawa się je na pół, tostuje, smaruje masłem i dżemem, ale można też jadać je na słono, na przykład z jajkami po benedyktyńsku. Generalnie przeznaczenie śniadaniowo-brunchowe.

W zamyśle u mnie miały zostać podane na brunch właśnie, niestety jednak moje relacje z ciastem drożdżowym nie należą do łatwych. Na ogół wychodzi, ale zdarza się też, że nie chce rosnąć. No jak nie chce, to nie chce, zmuszać nie będę, za to cierpliwie zaczekam. Tak więc zamiast na brunch były na podwieczorek :-).

Ciekawostką jest to, że nie piecze się ich w piekarniku, tylko podpieka na patelni. Warto jest zgodnie z przepisem obsypać je kaszką kukurydzianą, nadaje im ciekawy, niepowtarzalny smak. Przepis też znalazłam na stronach BBC, o tu właśnie. Dałam jak zwykle więcej mąki, bo przy tej ilości nie dało się wyrabiać ciasta rękami, nawet sowicie obsypanymi mąką. Może ktoś ma na to jakiś patent, to bardzo wtedy poproszę :-).

English muffins
  • 300 g mąki (dałam więcej)
  • 6 g drożdży instant
  • 6 g soli
  • 15 g cukru
  • 15 g miękkiego masła
  •  1 średnie jajko
  • 170 ml mleka
  • olej do natłuszczenia miski
  • semolina lub kaszka kukurydziana
Z tych proporcji starczyło mi na ok 12 malutkich bułeczek.

Mąkę wsypać do miski, z jednej strony wsypać sól, z drugiej drożdże. Dodać cukier, jajko, mleko i masło (wszystko w temperaturze pokojowej!). Wymieszać, przełożyć na obsypaną mąką stolnicę i wyrabiać przez 10 minut aż ciasto będzie miękkie i jednolite. Przełożyć do nasmarowanej olejem miski i odstawić do wyrośnięcia na ok. godzinę lub aż podwoi objętość (he, he). 

Znów przełożyć na stolnicę, tym razem obsypaną mąką z kaszką kukurydzianą i rozwałkować na grubość ok 2 cm. Wycinać kształty bułeczek okrągłą foremką i układać na obsypanej tą samą mieszanką blasze. Zostawić jeszcze na 30 minut.

Patelnię o grubym dnie rozgrzać na małym ogniu i podpiekać bułeczki po ok. 6 minut z każdej strony, aż podrosną jeszcze i ładnie zbrązowieją.

Podane na serwisie Irena :-).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz