piątek, 12 grudnia 2014

Kandyzowana skórka pomarańczowa wg mojej Babci

Skórka pomarańczowa do ciast zrobiona przez moją Babcię jest IDEALNA. Ja nie jestem w stanie osiągnąć takiego połączenia kruchości i jędrności, słodyczy i lekkiej goryczki. Dlatego też zawsze proszę Babcię przed Świętami chociaż o jeden słoiczek... I myślę, że tym razem też tak będzie :-).

Skórka pomarańczowa
  • skórka z pomarańczy
  • cukier
Pomarańcze (najlepiej eko, niewoskowane), sparzyć i wyszorować. Zdjąć z nich skórkę i włożyć na dobę do zimnej wody, po czym wyjąć ją i odsączyć. Na patelni rozpuścić kilka łyżek cukru z odrobiną wody. Na powstałym w ten sposób lukrze usmażyć skórkę - najpierw 15-20 minut na wolnym ogniu bez przykrycia, potem ostudzić i usmażyć następnego dnia na tym samym lukrze ponownie. Wyjąć na talerzyk posmarowany masłem i wysuszyć - najpierw z jednej, a potem z drugiej strony. I dodawać do serników, makowców, kutii...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz