niedziela, 8 sierpnia 2010

Obiecany jagodowy ciąg dalszy

Jak wspominałam, ostatnio dokonałam kilku kulinarnych jagodowych wyczynów. Kolejny z nich to muffiny jagodowe. Ponieważ zapowiedzieli się goście z Francji, a wiadomo, że oni śniadanie to tylko na słodko, postanowiłam zrobić im (a przy okazji i sobie) przyjemność.

Przepis na muffiny to już chyba wiadomo skąd ;-).


Przepis na muffiny jagodowe

• 100 g otrębów (pszennych lub owsianych)
• 300 ml mleka
• 300 g mąki pszennej

• 2 łyżeczki sody oczyszczonej
• 1/2 łyżeczki soli

• 2 i 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

• 3 jajka
• 240 g cukru (może być brązowy)
• 300 ml oleju słonecznikowego
200 g jagód



Piekarnik nagrzać na 170 stopni. Otręby wymieszać z mlekiem i odstawić. Do jednej miski przesiać mąkę z sodą, solą i proszkiem do pieczenia, do drugiej wbić jajka, wsypać cukier i wlać olej. Wymieszać mikserem na jednolitą masę (nie ubijać). Połączyć z przesianą mąką, a następnie z otrębami i mlekiem. Delikatnie połączyć masę z jagodami i włożyć do foremek. Piec 25-30 min (na termoobiegu trochę krócej).




Ja zrobiłam z 2/3 składników i wkładałam do papilotów mniej (nie po sam brzeg), a wyszło mi sztuk tyle, ile widać na zdjęciu (no i musiałam porozdawać ;-). Jeśli miałabym być bardzo krytyczna wobec efektu, to powiedziałabym, że było chyba trochę za dużo oleju. Myślę, że można dodać trochę mniej.

A takie sprytne papilotki na muffinki (i wiele innych ciekawych rzeczy) można dostać w sklepie Tortownia.pl. Naprawdę polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz