środa, 23 grudnia 2015

Prezenty Last Minute

Nie mogłam wcześniej, bo drugi z prezentów wręczałam wczoraj, ale może komuś jeszcze przyda się pomysł na prezent last minute. Robi się szybko, ale uwaga: ważnym składnikiem jest serce włożone w jego przygotowanie :-)

Przepisy, nieco tylko zmienione, pochodzą z Zielonego Zagonka - polecam zajrzeć tam też po inne pomysły na eko-życie.

Peeling kawowo-miodowy
  • 1/2 szklanki kawy ziarnistej, zmielonej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 4 łyżki miodu
  • kilka kropel olejku eterycznego pomarańczowego
Wymieszać. W przepisie zagonkowym były trzy krople olejku goździkowego, ale ja wolę pomarańczowy. Dodałam też ich na pewno więcej niż trzy - do momentu, w którym zapach był taki, jak chciałam.

Peeling lawendowo-geraniowy
  • 2 łyżki suszonych kwiatów lawendy
  • 1 szklanka cukru
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek lub oleju sezamowego
  • 20 kropli olejku lawendowego
  • 10 kropli olejku geraniowego
 Wymieszać. W przepisie z Zagonka peeling jest z dodatkiem kwiatów nagietka, ale nie posiadam, więc poszłam w samą lawendę . Ponieważ czegoś mi jeszcze zapachowo brakowało, dodałam olejek geraniowy, który ma cudowny zapach, podobny nieco do różanego. Użyłam oliwy, ale pewnie z olejem sezamowym kolor byłby przyjemniejszy.

Podane proporcje starczają na słoiczek peelingu.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz