niedziela, 16 września 2012

Placuszki z cukinii

Znakomite - smaczne i szybkie - jesienne danie. W wersji eko, bo zarówno cukinię, jak i pomidory do sosu kupiłam od zajmującej się hobbystycznie ich uprawą znajomej. Pomysł na placuszki zaczerpnęłam z www.kwestiasmaku.pl, chociaż dałam do ciasta więcej mąki i przyprawiłam je, ponieważ wydawało się dosyć mdłe. Przecieru niczym oprócz soli i odrobiny cukru nie doprawiałam - takie ekologiczne pomidory żadnej oprawy nie potrzebują. Przepis na dwie bardzo, bardzo głodne lub trzy średnio głodne osoby ;-)

Placuszki z cukinii
  • 100 g mąki
  •  2 jajka
  • ok. 600 g cukinii
  • trochę mleka (ok. 2-4 łyżek)
  • oregano, odrobina czosnku
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia
  • pomidory w całości
  • ricotta
Pomidory w całości wrzucić do rondelka, wlać odrobinę wody i dusić aż zmiękną i sos nieco się zredukuje. Potem zmiksować w blenderze. Zawekować, a resztę zostawić do placuszków (tak, tak, przedsiębiorstwo "Runo Leśne" w tym roku robi też zapasy pomidorów na zimę ;-).

Cukinię zetrzeć na tarce (ekologiczną starłam ze skórką, normalną bym obrała). Dodać mąkę, jajka, mleko, przyprawy.  Na patelni rozgrzać oliwę i smażyć na złoto z obu stron. Podawać z sosem pomidorowym i odrobiną ricotty.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz